Naar boven ↑

Rechtspraak

Geen belang bij klacht dat kantoorklachtenregeling niet voldoet

Klaagsters verwijten verweerder niet te beschikken over een kantoorklachten-regeling die aan de geldende regelgeving voldoet. Verweerder – die niet in kantoorverband praktiseert – heeft aangegeven dat hij zelf de klachtenfunctionaris is en dat dit kenbaar is uit zijn kantoorhandboek, dat op internet is geplaatst. (…)

(…) heeft klaagster sub 1 geen toereikend (rechtstreeks) belang bij deze klachtonderdelen, ook niet een immaterieel belang (hetzelfde geldt overigens voor klaagster sub 2). (…) Klaagsters hebben geen gebruik willen maken van de klachtenregeling. De klacht is ook niet daarop gestoeld, maar alleen op het ontbreken van een regeling die aan de regelgeving voldoet. Dat klaagster sub 1 – de onderneming van een gewezen advocaat – geen gebruik heeft willen maken van die regeling blijkt ook uit het feit dat zij zich bij brief van 4 juni 2015 tot de deken gewend (met klachtonderdeel 6) en niet bij verweerder heeft geïnformeerd naar een klachtenregeling.