Rechtspraak
Verhuizing tijdig melden
Indien de advocaat van kantoor verandert, behoort het tot zijn zorgplicht om de cliënt daarover te berichten. Dit kan naar gelang de situatie en de afspraken met het oude kantoor bijvoorbeeld de mededeling zijn dat het dossier bij het oude kantoor blijft, of de vraag of cliënt met instemming van het oude kantoor met de advocaat mee wil gaan naar diens nieuwe kantoor, en onder welke condities. De informatie moet voor de cliënt tijdig en juist zijn. (…) In het onderhavige geval staat vast dat klager vóór de overgang van verweerder naar zijn nieuwe kantoor – 1 september 2011 – niet schriftelijk is geïnformeerd door verweerder en dat verweerder pas in januari 2012 klager schriftelijk heeft bericht omtrent de consequenties van het blijven behandelen van klagers zaak middels een door klager te ondertekenen nieuwe opdrachtbevestiging. Daardoor heeft bij klager onduidelijkheid kunnen ontstaan, welke onduidelijkheid voor rekening van verweerder komt in verband met zijn hiervoor omschreven zorgplicht.